Dlaczego warto już teraz zgłosić firmę do Konkursu „Teraz Polska”. Uzasadnienie biznesowe, marketingowe i psychologiczne

Fot. KAKA.media

Choć mamy środek wakacji, nie warto czekać ze zgłoszeniem firmy do Konkursu „Teraz Polska”. Na laureatów czekają korzyści biznesowe.

Zgłoszenie przez firmę produktu lub usługi do Konkursu „Teraz Polska”, niesie za sobą liczne korzyści, zwłaszcza z perspektywy marketingowej. Przede wszystkim, uzyskanie nagrody, Godła „Teraz Polska” stanowi silny dowód jakości i innowacyjności oferowanych produktów czy usług – poparty obiektywnymi badaniami rynkowymi. Godło „Teraz Polska” to doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zaufania wśród klientów.

Widoczność firmy, kontakty biznesowe

Wzrost prestiżu marki

Udział w konkursie to także świetna okazja do zwiększenia widoczności firmy. – Konkursy „Teraz Polska” jest bardzo szeroko promowany w mediach tradycyjnych, jak również nowoczesnych, co pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Zwycięstwo lub wyróżnienie mogą być wykorzystane w kampaniach marketingowych jako dowód przewagi konkurencyjnej, co przekłada się na większą rozpoznawalność i prestiż marki – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska”.

Relacje wewnętrzne i zewnętrzne

Świadomość produktu i zespołu

Dodatkowo, udział w konkursie umożliwia nawiązanie wartościowych kontaktów biznesowych. – W trakcie konkursu i związanych z nim wydarzeń networkingowych można spotkać innych liderów branży, potencjalnych partnerów oraz klientów, co może prowadzić do nowych, korzystnych współprac – dodaje Lipiński. Przystąpienie do konkursu może znacząco zwiększyć morale pracowników. – Nieraz widzimy podczas finałowych Gal „Teraz Polska”, jak uzyskanie Godła przez produkt lub usługę świętują całe zespoły ze zwycięskich organizacji. A to tylko finał. Wcześniejsze wspólne dążenie do uzyskania wyróżnienia integruje zespół i motywuje do jeszcze większego zaangażowania w pracę nad produktami i usługami. Przygotowanie zgłoszenia konkursowego często wymaga przeanalizowania i oceny wewnętrznych procesów firmy. Taka analiza może ujawnić obszary wymagające poprawy, co prowadzi do optymalizacji działań i podniesienia jakości oferty – twierdzi Lipiński.

Rola mediów

Udział w Konkursie „Teraz Polska” przyciąga zainteresowanie mediów. Artykuły, wywiady i wzmianki prasowe związane z sukcesami firmy wzmacniają jej obecność w przestrzeni publicznej. Obecność marki w komunikacji medialnej ułatwia też oczywiście nawiązanie relacji z nowymi partnerami i klientami. Zainteresowanie największych organizacji medialnych Konkursem „Teraz Polska” wynika z wieloletniej praktyki i starań organizatora – Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Oczywiście nie tylko tradycyjne mass-media decydują dziś o sukcesie w biznesie. Nie mniej, a czasem nawet bardziej wpływowe są media społecznościowe. Organizator Konkursu „Teraz Polska” zapewnia silną widoczność zwycięskich marek i przedsiębiorstw również w tych kanałach, za co odpowiada wyspecjalizowany zespół działający w Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, oraz współpracujące z nim agencje social-mediowe.

Opinie ekspertów i uwaga klientów

Rola ekspertów branżowych

Produkty i usługi zgłoszone do Konkursu „Teraz Polska” są oceniane przez ekspertów branżowych. Taki feedback może być niezwykle cenny dla dalszego rozwoju i udoskonalania oferty firmy. –Wyróżnienie przyznawane przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego, czyli Godło „Teraz Polska”, może przyczynić się do wzrostu prestiżu firmy, co może przekładać się na jej wyższą wycenę rynkową. Jest to szczególnie ważne dla firm planujących pozyskanie inwestorów lub sprzedaż udziałów – twierdzi Lipiński.

Nowi klienci

Sukces w Konkursie może przyciągnąć uwagę nowych klientów, którzy szukają sprawdzonych i nagrodzonych rozwiązań. Wzrost zaufania do firmy może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i poszerzenia bazy klientów. Zdobycie nagrody w konkursie może wyróżnić firmę na tle konkurencji. Potencjalni klienci mogą postrzegać nagrodzoną firmę jako lidera w branży, co zwiększa jej przewagę konkurencyjną. – Udział w Konkursie „Teraz Polska” to dla firm inwestycja, która przynosi wymierne korzyści marketingowe. To nie tylko szansa na zdobycie prestiżowego tytułu, ale również na zwiększenie rozpoznawalności marki, budowanie jej wizerunku i nawiązywanie cennych kontaktów biznesowych – kwituje Michał Lipiński. Aby skorzystać z tych wszystkich wymienionych korzyści biznesowych, konieczne jest zgłoszenie się do Konkursu. Lepiej zrobić to jak najszybciej, w końcu czas to pieniądz – nie warto czekać, bo może być za późno.

Efekt „Zeigarnik” i pamięć o niedokończonych zadaniach

Efekt Zeigarnik, nazwany tak na cześć badaczki Blumy Zeigarnik, odnosi się do tendencji ludzi do lepszego zapamiętywania niedokończonych zadań niż zakończonych. – To zjawisko sugeruje, że niedokończone zadania pozostają w naszej pamięci i mogą powodować stres oraz dyskomfort, co motywuje nas do ich zakończenia. Odkładanie zadań na później sprawia, że są one stale obecne w naszych myślach, co negatywnie wpływa na nasze samopoczucie i efektywność – mówi Kamil Broszko, psycholog, redaktor „Magazynu Teraz Polska”. – Jeżeli więc już raz rozważaliście państwo udział w Konkursie „Teraz Polska”, zgłoszenie produktu lub usługi i zdobycie Godła, to nie warto dalej czekać, lepiej zgłosić się od razu i ograniczyć stres oraz zwolnić zasoby na wykonanie innych produktywnych zadań, zwiększających wartość firmy. Badania psychologiczne jednoznacznie wskazują, że odkładanie planowanych czynności na później negatywnie wpływa na osiąganie celów – kwituje Broszko.