Fot. KAKA.media
W ubiegłorocznej, 33. edycji Konkursu, Godło „Teraz Polska” zdobyła spółka DiWine, polski producent win owocowych. Kapituła nagrodziła 6 asortymentów win: z białej porzeczki, z czerwonej porzeczki, czarnej porzeczki, z jagody kamczackiej, z jagody kamczackiej i czarnej porzeczki. Statuetkę, podczas Gali, odebrał Marcin Bańcerowski, właściciel firmy.
Marcin Bańcerowski
właściciel DiWine
„Godło Teraz Polska traktujemy jako wyraźny sygnał dla marki DiWine i segmentu win owocowych, że teraz jest właściwy czas, żeby Polacy powrócili do tradycji naszych przodków. Mamy najzdrowsze owoce w Europie, czas na wino z tych owoców. Godło „Teraz Polska" pojawi się na naszych produktach i w szerokiej komunikacji marki. Już rozpoczęliśmy proces segmentacji rynku i przygotowujemy gamę produktową. Chcemy, żeby wina owocowe zagościły na stołach Polaków, żeby jednoczyły przy rozmowach na wspólnych spotkaniach.”
DiWine to założona w 2020 roku przez Beatę Iwańczyk i Marcina Bańcerowskiego spółka, Polska Manufaktura Win Owocowych, produkująca wysokiej jakości wina, głównie z czarnej i czerwonej porzeczki. Właściciele stawiają na bliską współpracę z rolnikami, aby odtworzyć tradycję polskich win owocowych pochodzącą z dwudziestolecia międzywojennego. Podczas produkcji wykorzystywane są polskie, tradycyjne receptury i uznane techniki winiarskie, a porzeczki pochodzą z polskich upraw rolniczych.
DiWine ma w swojej ofercie wino białe z białej porzeczki, wino różowe, które powstaje z kupażu białej i czerwonej porzeczki, oraz bestseller 2022 – wino czerwone z czarnej porzeczki o burgundowym kolorze, doskonale zbalansowane, które dobrze komponuje się szczególnie z kaczką oraz dziczyzną. Wino z czerwonej porzeczki doskonale pasuje do dań z ryb i drobiu, przekąsek, deserów, a nawet koktajli. Ponadto firma produkuje wina czerwone z jagody kamczackiej oraz wino z jagody kamczackiej i czarnej porzeczki, które ma potencjał starzenia i doskonale nadaje się do samodzielnej degustacji.
„Jesteśmy młodą firmą, która sprzedaż prowadzi od grudnia 2021. Produkt jest smaczny i pięknie opakowany. To sprawiło, że rzesza zadowolonych klientów szybko rośnie. Jesteśmy w momencie dynamicznego wzrostu. Rozbudowujemy struktury produkcyjne i dystrybucyjne. Celem marki jest pobudzenie rynku do powstania dynamicznie rozwijającego się segmentu, który rozwiąże problem marnowanych owoców. Wierzymy, że wina owocowe, tak jak 100 lat temu, staną się jednym ze sztandarowych produktów z Polski, a DiWine będzie jednym z liderów branży.” – podkreślił Marcin Bańcerowski.