Zakończyły się oceny eksperckie zgłoszeń do tegorocznej, 34. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Komisje Ekspertów, po przeprowadzeniu ocen jakości, zdecydowały o zakwalifikowaniu do ścisłego finału Konkursu 46 firm. O zdobycie Godła „Teraz Polska” będzie ubiegać się: 30 produktów, 12 usług i 4 innowacje. Wśród nominowanych znalazły się przedsiębiorstwa z wielu branż, m.in. budowlanej, spożywczej, meblarskiej, turystycznej, handlowej, elektrotechnicznej, czy informatycznej. Nie zabrakło również innowacji na skalę światową. Wszystkie nominowane zgłoszenia łączy wysoka jakość i polskie pochodzenie. Laureatów poznamy już 3 czerwca br. podczas prestiżowej Gali w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
– Przez ponad 30 lat, grono laureatów Konkursu rozrosło się do niemal 1000 podmiotów. Mamy w naszej społeczności Godła „Teraz Polska” przeróżne firmy, małe i duże, również takie, które kiedyś były niewielkie, ale przez lata, właśnie dzięki jakości promowanej Godłem „Teraz Polska”, znacznie wzmocniły swoją rynkową pozycję – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Jak co roku, spektrum nominowanych jest szerokie. Od produktów spożywczych i budowlanych przez aplikacje i systemy informatyczne, meble, technikę grzewczą, aż do usług handlowych, ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych. Konkurs „Teraz Polska” pokazuje to, co najlepsze w krajowej gospodarce: różnorodność branż oraz solidność i kreatywność przedsiębiorców. Wspólnym mianownikiem zgłoszeń, które otrzymały nominacje do nagrody jest wysoka jakość.
Godło „Teraz Polska” na przestrzeni ponad 30 lat stało się marką samą w sobie. Jego prestiż umacniają przejrzyste procedury konkursowe, obiektywizm, kompetencja i niezależność ekspertów. Co roku Fundacja powołuje Branżowe Komisje Ekspertów, składające się z ekspertów gospodarczych, towaroznawców i specjalistów branżowych. Ich zadaniem jest rozpatrywanie zgłoszeń nadsyłanych przez podmioty ubiegające się o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
– Tegoroczna edycja Konkursu dostarczyła wielu bardzo ciekawych i innowacyjnych zgłoszeń z różnych branż. Jako organizatorów cieszy nas, że po raz kolejny dopisali uczestnicy Konkursu. Były to zarówno małe firmy, działające lokalnie, jak i duzi rynkowi gracze eksportujący swą ofertę na rynki zagraniczne. Warto dodać, że poziom ich zgłoszeń był bardzo wysoki. Ponad 35% przedsiębiorstw uzyskało podczas oceny jakości wynik 900 lub więcej punktów na 1000 możliwych. A skoro jesteśmy przy ocenach, to warto wspomnieć, że do ich przeprowadzenia Fundacja skorzystała z pomocy blisko 20 Instytutów Badawczych i Uczelni. Jak co roku niezależni eksperci przebadali i ocenili wszystkie zgłoszenia pod kątem ich jakości i niezawodności. Wyniki prac ekspertów pokazują też jak niełatwe zadanie stoi teraz przed Kapitułą, aby wybrać i nagrodzić najlepsze zgłoszenia – mówi Michał Lipiński, Dyrektor Konkursu. Z puli 46 nominowanych, Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera wybierze laureatów.
Godło „Teraz Polska” należy do najefektywniejszych znaków promocyjnych. Od ponad 30 lat pomaga Polakom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Według badań konsumenckich 70% respondentów uważa, że produkty i usługi oznaczone symbolem „Teraz Polska” charakteryzują się wysoką jakością, są nowoczesne oraz posiadają atut krajowego pochodzenia. Obecnie, pomimo, że konsumenci zwracają teraz większą uwagę na cenę, to nadal kluczowymi czynnikami decydującymi o zakupie są jakość i polskie pochodzenie. Wysoka rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” wśród konsumentów wspomaga działania promocyjne i budowanie marki laureatów Konkursu, a także wzbudza zaufanie do przedsiębiorstwa wśród kontrahentów i partnerów biznesowych.
– Kapitał społeczny i gospodarczy zgromadzony pod symbolem „Teraz Polska” ma wielki potencjał, aby pracować na rzecz rozwoju Polski i jej promocji w świecie. Tym ważniejsze jest, by pokazywać dobre wzory – popularyzować przepis na sukces, oparty na jakości i zaufaniu konsumentów – kwituje prof. Kleiber, przewodniczący Kapituły Konkursu.
Korzenie Konkursu „Teraz Polska” sięgają początku lat 90. czyli okresu transformacji gospodarki i tworzenia wolnego rynku. Pojawiła się wtedy inicjatywa Polskiego Programu Promocyjnego, której celem było promowanie i wspieranie polskich przedsiębiorstw na rynku rodzimym i zagranicznym. 30 lat później, polskie firmy uporały się już z przemianami systemowymi, ale stanęły w obliczu nowych, równie wymagających wyzwań.