Znamy nominowanych w Konkursie „Teraz Polska”!

Zakończyły się oceny eksperckie zgłoszeń do tegorocznej, 34. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Komisje Ekspertów, po przeprowadzeniu ocen jakości, zdecydowały o zakwalifikowaniu do ścisłego finału Konkursu 46 firm. O zdobycie Godła „Teraz Polska” będzie ubiegać się: 30 produktów, 12 usług i 4 innowacje. Wśród nominowanych znalazły się przedsiębiorstwa z wielu branż, m.in. budowlanej, spożywczej, meblarskiej, turystycznej, handlowej, elektrotechnicznej, czy informatycznej. Nie zabrakło również innowacji na skalę światową. Wszystkie nominowane zgłoszenia łączy wysoka jakość i polskie pochodzenie. Laureatów poznamy już 3 czerwca br. podczas prestiżowej Gali w Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Przez ponad 30 lat, grono laureatów Konkursu rozrosło się do niemal 1000 podmiotów. Mamy w naszej społeczności Godła „Teraz Polska” przeróżne firmy, małe i duże, również takie, które kiedyś były niewielkie, ale przez lata, właśnie dzięki jakości promowanej Godłem „Teraz Polska”, znacznie wzmocniły swoją rynkową pozycję – mówi Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.

Jak co roku, spektrum nominowanych jest szerokie. Od produktów spożywczych i budowlanych przez aplikacje i systemy informatyczne, meble, technikę grzewczą, aż do usług handlowych, ubezpieczeniowych i telekomunikacyjnych. Konkurs „Teraz Polska” pokazuje to, co najlepsze w krajowej gospodarce: różnorodność branż oraz solidność i kreatywność przedsiębiorców. Wspólnym mianownikiem zgłoszeń, które otrzymały nominacje do nagrody jest wysoka jakość.

ZOBACZ LISTĘ NOMINOWANYCH

Godło „Teraz Polska” na przestrzeni ponad 30 lat stało się marką samą w sobie. Jego prestiż umacniają przejrzyste procedury konkursowe, obiektywizm, kompetencja i niezależność ekspertów. Co roku Fundacja powołuje Branżowe Komisje Ekspertów, składające się z ekspertów gospodarczych, towaroznawców i specjalistów branżowych. Ich zadaniem jest rozpatrywanie zgłoszeń nadsyłanych przez podmioty ubiegające się o przyznanie Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Tegoroczna edycja Konkursu dostarczyła wielu bardzo ciekawych i innowacyjnych zgłoszeń z różnych branż. Jako organizatorów cieszy nas, że po raz kolejny dopisali uczestnicy Konkursu. Były to zarówno małe firmy, działające lokalnie, jak i duzi rynkowi gracze eksportujący swą ofertę na rynki zagraniczne. Warto dodać, że poziom ich zgłoszeń był bardzo wysoki.  Ponad 35% przedsiębiorstw uzyskało podczas oceny jakości wynik 900 lub więcej punktów na 1000 możliwych. A skoro jesteśmy przy ocenach, to warto wspomnieć, że do ich przeprowadzenia Fundacja skorzystała z pomocy blisko 20 Instytutów Badawczych i Uczelni. Jak co roku niezależni eksperci przebadali i ocenili wszystkie zgłoszenia pod kątem ich jakości i niezawodności. Wyniki prac ekspertów pokazują też jak niełatwe zadanie stoi teraz przed Kapitułą, aby wybrać i nagrodzić najlepsze zgłoszenia – mówi Michał Lipiński, Dyrektor Konkursu. Z puli 46 nominowanych, Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera wybierze laureatów.

Godło „Teraz Polska” należy do najefektywniejszych znaków promocyjnych. Od ponad 30 lat pomaga Polakom w podejmowaniu decyzji zakupowych. Według badań konsumenckich 70% respondentów uważa, że produkty i usługi oznaczone symbolem „Teraz Polska” charakteryzują się wysoką jakością, są nowoczesne oraz posiadają atut krajowego pochodzeniaObecnie, pomimo, że konsumenci zwracają teraz większą uwagę na cenę, to nadal kluczowymi czynnikami decydującymi o zakupie są jakość i polskie pochodzenie. Wysoka rozpoznawalność znaku „Teraz Polska” wśród konsumentów wspomaga działania promocyjne i budowanie marki laureatów Konkursu, a także wzbudza zaufanie do przedsiębiorstwa wśród kontrahentów i partnerów biznesowych.

Kapitał społeczny i gospodarczy zgromadzony pod symbolem „Teraz Polska” ma wielki potencjał, aby pracować na rzecz rozwoju Polski i jej promocji w świecie. Tym ważniejsze jest, by pokazywać dobre wzory – popularyzować przepis na sukces, oparty na jakości i zaufaniu konsumentów – kwituje prof. Kleiber, przewodniczący Kapituły Konkursu.  

ZOBACZ LISTĘ NOMINOWANYCH

Korzenie Konkursu „Teraz Polska” sięgają początku lat 90. czyli okresu transformacji gospodarki i tworzenia wolnego rynku. Pojawiła się wtedy inicjatywa Polskiego Programu Promocyjnego, której celem było promowanie i wspieranie polskich przedsiębiorstw na rynku rodzimym i zagranicznym. 30 lat później, polskie firmy uporały się już z przemianami systemowymi, ale stanęły w obliczu nowych, równie wymagających wyzwań.